Postanowienia wstępne
- Ogólne warunki handlowe regulują obowiązujące stosunki pomiędzy spółką AMTEK spol. s r.o. (sp. z o.o.) Oddział w Polsce (dalej: Sprzedawca) i klientami (dalej: Nabywca).
- Niżej podane ogólne warunki handlowe mają pierwszeństwo przed innymi warunkami handlowymi, zwłaszcza przed warunkami handlowymi Nabywcy.
- Jakiekolwiek odstępstwa od poniższych warunków są skuteczne wyłącznie w przypadku potwierdzenia przez obydwie strony.
Oferty i kontraktacja
- Umowy kupna-sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą i Nabywcą zostają zawarte w formie pisemnej Każde zamówienie musi być potwierdzone przez Sprzedawcę. Zamówienia niepotwierdzone nie powodują zawarcia umowy.
- Postanowienia powyższe stosuje się również do wszelkich modyfikacji zamówienia przez Nabywcę.
- Jeżeli Sprzedający pisemnie potwierdzi przyjęcie zamówienia i w potwierdzeniu tym wprowadzi modyfikacje w stosunku do złożonego zamówienia, niezmieniające w sposób istotny warunków, strony wiąże umowa o treści określonej w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, chyba że Nabywca niezwłocznie sprzeciwi się temu na piśmie.
Przedmiot dostawy
- Przedmiot dostawy jest określony w umowie kupna-sprzedaży.
Cena
- Jeżeli nie zostało w umowie wyraźnie określone inaczej, cena umowna za towar obejmuje również opakowania jednostkowe.
- Cena umowna nie obejmuje podatku od towarów i usług (VAT), który jest doliczany zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa podatkowego.
Warunki płatnicze
- Opłaty za towar są dokonywane przez Nabywcę przed odebraniem towaru („z góry) albo po odebraniu towaru („z dołu”), w zależności od postanowień umowy.
- Opłata „z góry” jest realizowana na podstawie faktury zaliczkowej (pro-forma) wystawionej przez firmę AMTEK, numer faktury zaliczkowej oznacza symbol zmienny uiszczenia. Odbiór zamówionego towaru jest możliwy dopiero wtedy, gdy kwota ceny wpłynie na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Opłata „z dołu” oznacza płatność kwoty ceny przez Nabywcę po odebraniu towaru, na podstawie wystawionej przez Sprzedawcę faktury VAT.
- Faktura, o której mowa wyżej w ust.3 określa standardowy termin płatności do 14 dni od dnia wydania towaru Nabywcy, chyba że strony w umowie postanowiły inaczej. W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny Nabywca jest zobowiązany do opłacenia odsetek umownych w wysokości 0,033% kwoty ceny wraz z podatkiem od towarów i usług (VAT) za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia.
- Jeżeli Nabywca ma wobec Sprzedawcy dotychczas nie spłacone zobowiązania, Sprzedawca jest uprawniony do zaliczenia dokonanych wpłat na poczet wcześniejszych zobowiązań Nabywcy wobec Sprzedawcy. W takim przypadku Sprzedawca pisemnie informuje Nabywcę o dokonanym zaliczeniu otrzymanej wpłaty.
Warunki dostawy
- Jeśli nie uzgodniono inaczej, warunkiem dostawczym dla dostaw na terenie Polski jest FCA wg Incoterms 2017, natomiast dla dostaw poza granice Polski formuła EXW Warszawa wg Incoterms 2017.
- Wszelkie uzgodnienia o terminach dostaw muszą być wykonane w formie pisemnej. Opóźnienie dostaw i usług w wyniku okoliczności, które wykluczają odpowiedzialność Sprzedawcy, uprawniają Sprzedawcę do zmiany terminów dostaw przedłużając je o czas trwania takiej okoliczności.
- Nabywca odbiera towar wyłącznie za pośrednictwem osób, uprawnionych do jego reprezentowania albo posiadających pisemne pełnomocnictwo Nabywcy do dokonania określonej czynności, podając czytelnie ich imię i nazwisko.
- Podpisem Nabywca potwierdza odbiór dostawy w podanej ilości i rodzaju i jednocześnie poświadcza, że dostarczony towar jest bez widocznych wad.
- O widocznych różnicach w ilości czy rodzaju towaru należy bezzwłocznie pisemnie poinformować Sprzedawcę ewentualnie przewoźnika natychmiast po stwierdzeniu niezgodności z dołączonym dokumentem. O wadach ukrytych zaś natychmiast po ich stwierdzeniu.
Przejście własności
- Towar przechodzi na własność Nabywcy dopiero przez zapłacenie pełnej ceny sprzedaży wraz z podatkiem od towarów i usług (VAT).
- Nabywca przyjmuje do wiadomości, że w przypadku nie uiszczenia pełnej ceny sprzedaży wraz z podatkiem od towarów i usług (VAT) w terminie określonym w fakturze VAT, Nabywcy nie wolno, aż do momentu zapłaty, rozporządzać w jakikolwiek sposób otrzymanym od Sprzedawcy towarem.
Gwarancje
- Sprzedawca gwarantuje bezawaryjną pracę produktów oraz ich zgodność z dokumentacją techniczną producenta. Okres gwarancji, w którym Nabywca ma prawo do wniesienia roszczeń z tytułu wady towaru przy spełnieniu zwykłych lub osobno podanych warunków magazynowania, manipulacji i zastosowania, wynosi 12 miesięcy, jeżeli nie został na dokumencie sprzedaży lub karcie gwarancji albo w umowie podany dłuższy czas.
- Nabywca zobowiązuje się do pisemnego powiadomienia Sprzedawcy o wszelkich ewentualnych wadach bezzwłocznie po ich stwierdzeniu.
- W wypadku roszczeń z tytułu wad towaru Nabywca ma prawo:
- zażądać usunięcia wad przez naprawę towaru, jeżeli towar można naprawić. Sprzedawca może według swojej własnej decyzji zamiast naprawy dostarczyć towar wolny od wad,
- zażądać dostarczenia zastępczego towaru jednakowego typu i ilości, jeżeli wady nie można naprawić,
- zażądać odpowiedniego obniżenia ceny.
- Nabywca może dochodzić roszczeń w kolejności określonej w ust.3. jeżeli okaże się, że wad towaru nie można usunąć lub, że z ich naprawą byłyby połączone niewspółmiernie wysokie koszty, Nabywca może żądać dostarczenia zastępczego towaru jednakowego typu i ilości, jeżeli takie wymaganie będzie zaadresowane do Sprzedawcy bezzwłocznie po powiadomieniu Nabywcy przez Sprzedawcę o zaistnieniu opisanej wyżej sytuacji.
- W przypadku dostarczenia przez Sprzedawcę towaru zastępczego, Nabywca ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy, na własny koszt, towar wymieniany w stanie, w jakim był on dostarczony Nabywcy. Sprzedawca może według własnej decyzji, po wcześniejszym uzgodnieniu z Nabywcą, dostarczyć zastępczy towar innego typu, ale z podobnymi cechami i podobnymi lub wyższymi parametrami.
- Sprzedawca ponosi jedynie koszty wymiany towaru albo wymiany czy naprawy wadliwej części jeśli czynności te odbywają się w siedzibie Sprzedawcy.
- Nabywca traci uprawnienia z tytułu gwarancji w wypadku, kiedy wada powstała w wyniku nieodpowiedniego zastosowania, magazynowania lub manipulacji ze strony Nabywcy, a także w przypadku uszkodzenia plomb gwarancyjnych, jak również zatarcia numerów seryjnych bądź tablic znamionowych świadczących o typie urządzenia. W szczególności Nabywca traci uprawnienia z tytułu gwarancji w przypadku użytkowania towaru w sposób niezgodny z jego specyfikacją techniczną albo zastosowanie w takiej aplikacji, dla jakiej towar nie jest przeznaczony, jeżeli Sprzedawca pisemnie nie wyraził na to zgody i nie przedstawił dodatkowych warunków, które takie zastosowanie umożliwi.
- W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub stwierdzonej utraty uprawnień z tytułu gwarancji, Nabywca ponosi wszelkie koszty związane z transportem towaru od Nabywcy do Sprzedawcy oraz jego zwrotu. W przypadku niedostarczenia przez Nabywcę pełnych informacji o rodzaju wady, Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Nabywcy kosztami ekspertyzy technicznej sprzętu.
- Gwarancja nie dotyczy wszelkich szkód Nabywcy wynikających z wad towaru i utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkodę, chyba że szkodę tę wyrządził Nabywcy umyślnie. Przepis niniejszy nie uchybia regulacjom Kodeksu cywilnego dotyczącym odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
- Uprawnienia Nabywcy z tytułu rękojmi za wady są wyłączone.
Postanowienia końcowe
- Strony umowy zobowiązują się, że informacje, które uzyskają w związku z realizacją umowy, nie będą, bez poprzedzającej zgody, przez nie wykorzystane do innych celów, niż do wypełnienia obowiązków odpowiedniej umowy kupna-sprzedaży. Poza tym strony zobowiązują się, że będą takie informacje przechowywać w tajemnicy.
- W sprawach nieuregulowanych przez umowę kupna-sprzedaży oraz wyżej wymienione ogólne warunki handlowe mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie kwestie sporne, które mogą wyniknąć z umów kupnych zawartych według niniejszych Ogólnych warunków handlowych albo w związku z nimi, będą rozwiązywane przede wszystkim przez pertraktacje i wzajemne porozumienie. Jeżeli taki sposób nie będzie możliwy, rozstrzyganie kwestii spornych podlegać będzie przed Sądem Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, według regulaminu tego Sądu.