Wraz z rozwojem rynku pojazdów z napędem elektrycznym zapotrzebowanie na wysokiej jakości, niezawodne komponenty zasilania wzrasta w coraz szybszym tempie. Przetwornice DC-DC TRACO to idealne rozwiązanie, które od lat spełnia najwyższe wymagania i zapewnia bezpieczeństwo aplikacji. Elementy są stworzone do długotrwałej pracy w trudnych dla elektroniki warunkach, takich jak ekstremalne i zmienne temperatury czy wibracje. Są to kompaktowe podzespoły łączące dużą sprawność, powyżej 90%, i szeroki zakres napięcia wejściowego. Nawet przy dużych, stałych obciążeniach mogą bez przeszkód pracować w aplikacjach bez dodatkowego systemu chłodzenia. Pozwala to na zachowanie stabilności pracy przy ograniczonych rozmiarach, co przekłada się na szerokie spektrum możliwych zastosowań również poza sektorem e-mobility. Są to podzespoły, które sprawdzają się np. w systemach ładowania, sterowania czy komunikacji.
Przetwornice DC-DC przeznaczone do zastosowania w transporcie szynowym to niezwykle wytrzymałe komponenty o dużej sprawności, które świetnie sprawdzają się również w transporcie drogowym z napędem elektrycznym. Jest to grupa przetwornic o mocy od 3 do 300W, odpornych na wibracje i wstrząsy, mogących pracować w szerokim zakresie temperatur otoczenia – od -40 do +85°C. Komponenty przystosowane do montażu na PCB są dodatkowo zabezpieczone przed wilgocią i pyłami, dzięki czemu znajdą również zastosowanie w urządzeniach przeznaczonych dla przemysłu ciężkiego czy w maszynach roboczych. Przetwornice wyróżniają się zwiększoną opornością na zakłócenia elektromagnetyczne powodowane przez promieniowanie na liniach zasilających, zakłócenia impulsowe HF i przepięcia elektryczne. Jednym z wielu atutów przetwornic DC-DC TRACO jest wysoka klasa izolacji galwanicznej. Opisywane podzespoły są gwarancją bezpieczeństwa twojej aplikacji. Mogą być wyposażone w dodatkowe zabezpieczenia, takie jak wbudowana ochrona przepięciowa, przeciążeniowa i zwarciowa wyjścia, wyłącznik termiczny i blokada podnapięciowa zabezpieczająca obwody wejściowe przetwornicy przed nadmiernym spadkiem napięcia. Ważnym atutem jest szeroki zakres napięcia wejściowego, nawet 14-160V DC, i możliwość podtrzymania napięcia wyjściowego, o wartości zgodnej z najczęściej występującymi standardami. W wielu przypadkach ograniczenie prądowe ma charakterystykę stałoprądową, dzięki czemu elementy są odpowiednie do pracy w układach z akumulatorami. Dodatkowo niektóre z przetwornic wyposażono w wejścia zdalnego włączania/wyłączania oraz regulacji napięcia wyjściowego.
Inną grupą przetwornic są modele w obudowach SIP oraz DIP. Są to przetwornice o małej mocy, 1-12W (SIP) i 1-60W (DIP), ale bardzo dużej sprawności. Podobnie jak komponenty do zastosowania w przemyśle kolejowym, mogą pracować z szerokim zakresem napięć wejściowych i dostarczają wszystkich standardowych napięć wyjściowych. Dzięki temu mogą być implementowane w wielu urządzeniach i aplikacjach związanych z e-mobility – systemami sterowania lub dodatkowym wyposażeniem samochodów elektrycznych czy stacji ładowania. Wszystkie komponenty zasilania TRACO to gwarancja niezawodności i efektywności. Zapewniają one stabilną pracę nawet pod długotrwałym obciążeniem.
Więcej na temat komponentów i ich zastosowania w sektorze pojazdów elektrycznych:
- EPC – przetwornice dwukierunkowe EpicPower w innowacyjnych aplikacjach dla e-mobility.