Szybki kontakt +48 22 866 4140
Strona główna
Wyszukaj
MENU
  • Produkty
    • Przetwornice częstotliwości
    • Panele HMI
    • Serwonapędy
    • Naciskowe systemy bezpieczeństwa
    • Rezystory mocy
    • Odzysk i magazynowanie energii
    • Zasilacze i przetwornice
    • Płyty główne IPC
    • Obudowy metalowe
  • Producenci
    • FUJI ELECTRIC
    • TDK-LAMBDA
    • EMKO Case
    • EPIC POWER
    • TRACO POWER
    • TESLA BLATNA
    • MAYTEC
    • TAPESWITCH
    • KONTRON
  • Aplikacje
    • Napędy dźwigowe od Fuji Electric
    • Systemy oszczędzania i magazynowania energii
    • Konfiguracja funkcji HMI i PLC
    • Rozwiązania dla systemów pompowych i HVAC
  • Nowości
    • Nowe produkty
    • Aktualności, targi, konferencje
    • Polecane produkty
  • O nas
    • Historia firmy
    • Profil działalności
    • Ogólne warunki handlowe
    • Ochrona danych osobowych
  • Kontakty
    • Oddział w Polsce
    • Siedziba główna Brno (Czechy)
    • Oddział Praga (Czechy)
    • Oddział Žilina (Słowacja)
  • Praca
  • SKLEP
plRozwiń opcje
amtek.pl > Aplikacje > Napędy dźwigowe od Fuji Electric

Certyfikowany licznik zmian kierunku jazdy

Konstrukcja niektórych typów lin stosowanych w dźwigach nie pozwala na wizualną ocenę uszkodzeń drutów w splotce. Problem ten dotyczy pasów i lin powlekanych tworzywem sztucznym, a także niektórych lin niepowlekanych. Jednym ze sposobów wyznaczenia interwałów wymiany jest monitorowanie liczby zmian kierunków jazdy certyfikowaną funkcją zliczającą dostępną w falownikach FRENIC Lift LM2.

Jednym ze sposobów zapewnienia bezpieczeństwa pracy dźwigów wykorzystujących liny lub pasy w powłoce z tworzywa sztucznego (a także niektórych lin bez powłoki) jest postępowanie zgodnie z zapisami w certyfikacie badania typu. Jednym ze sposobów jest kontrola ilości zmian kierunku ruch. Po przekroczeniu wartości granicznej praca dźwigu musi zostać wstrzymana, a olinowanie wymienione na nowe.

Najprostszą i najtańszą metodą zliczania jest wykorzystanie certyfikowanego licznika TDC (Travel Direction Couter) wbudowanego w falowniki FRENIC Lift serii LM2A oraz LM2C. Oprogramowanie wewnętrzne falownika LM2A powinno mieć wartość 0301 lub wyższą, a oprogramowanie wewnętrzne klawiatury TP-A1-LM2 wartość 8001 lub wyższą. Falowniki LM2C obsługują licznik TDC w każdej wersji oprogramowania wewnętrznego (klawiatura TP-A1-LM2 powinna mieć oprogramowanie 8001 lub wyższe). Sprawdzimy to w menu Konserwacja (PRG>3>3 [8/9], pozycja Main (oprogramowanie falownika) oraz KP (oprogramowanie klawiatury).

Do poprawnej pracy licznika, a dokładniej do cyklicznego wykonywania kopii bezpieczeństwa licznika wymagane jest zainstalowanie i ciągła obecność klawiatury TP-A1-LM2. Falownik co 5 minut wykonuje kopię konfiguracji oraz liczby zmian kierunku, a to wszystko na wypadek poważnego uszkodzenia procesora falownika, które nie pozwalałoby na odczytanie zarejestrowanych wartości. Oprócz klawiatury nie są konieczne żadne dodatkowe rozszerzenia oraz okablowanie. Licznik wykorzystuje informację o kierunku jazdy podawanej ze sterownika (sygnały FWD i REV), przy czym nie są zliczane podania kierunki nie powodujące włączenia bloku mocy (np. bez podania sygnału EN1 i EN2).

 

Konfiguracja licznika TDC

Przed pierwszym uruchomieniu dźwigu należy dokonać konfiguracji licznika oraz go aktywować. Aktywacja licznika wiąże się z ustaleniem hasła dostępowego, które powinno być znane jedynie uprawnionym osobom. Konfiguracja licznika sprowadza się do wpisania kilku wartości:

  • Granicznej liczby zmian kierunku - wynikającej z certyfikatu badania typu dla lin (parametr L111)
  • Poziomu ostrzegania o zbliżającym się terminie wymiany (parametr L112)
Liczba zmian kierunku jest automatycznie zapisywana w parametrach – L113 i L114. Po wymianie lin na nowe i podaniu hasła, parametr L113 można skasować (fakt ten zostanie zapisany w parametrze L115, który zostanie zwiększony o jeden). Dodatkowo w L114 znajdziemy liczbę zmian kierunku od początku działania dźwigu. Parametrów L114 i L115 nie można skasować lub zmienić. W ten prosty sposób licznik jest dodatkowo (oprócz hasła) zabezpieczony przed nieuprawnionym fałszowaniem historii wymiany lin lub pasów.

 

Jeżeli wartość w L113 osiągnie graniczną skonfigurowaną w L111, to praca falownika zostanie wstrzymana i zostanie wyświetlony alarm tCA (travel Counter Alarm). Skasowanie alarmu przyciskiem RESET nie jest możliwe, jednakże dla zapewnienia dogodnego dla wymiany lin przemieszczenia kabiny, zapewniono możliwość wykonania pojedynczych jazd po wyłączeniu i ponownym włączeniu zasilania (tylko jeden ruch po włączeniu zasilania). Na załączonym rysunku pokazano zasadę działania licznika, sygnalizacji i zablokowania napędu po osiągnięciu progowej wartości.

licznik zmian kierunk w jazdy

Dla zabezpieczenia dźwigu przed nieoczekiwanym wyłączeniem z powodu osiągnięcia limitu zmian kierunku, rekomendowane jest włączenie opcji sygnalizacyjnej, np. w formie komunikatu tCW (travel Counter Warning) na ekranie LCD. Dodatkowo falownik może sygnalizować ten stan na jednym z wyjść logicznych, który to sygnał może być przesłany do bramki GSM lub systemu zdalnego nadzoru dźwigu (niezbędne jest przyporządkowanie informacji do wybranego wyjścia Y1, Y2, Y3A/C-Y5A/C, 30A/B/C, wartość 121 [TDCL] w jednym parametrów E20-E27).

 

Powrót na listę

Kontakt

AMTEK, spol. s r.o. Sp. z o.o. Oddział w Polsce
Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa Polska
Tel.: +48 22 866 41 40, e-mail: amtek@amtek.pl
eSklep: sklep.amtek.pl
  • Więcej kontaktów
Copyright © 2018 AMTEK, spol. s r. o.
Powered by m@gnetpro | Cookies

Producenci

  • TAPESWITCH
  • TDK LAMBDA
  • TRACO POWER
  • FUJI ELECTRIC
  • Wszyscy producenci

  • Ogólne warunki handlowe
  • Ochrona danych osobowych
  • Dokumenty do pobrania
  • Mapa strony
  • Produkty
  • Producenci
  • Aplikacje
  • Nowości
  • O nas
  • Kontakty
  • Praca
  • SKLEP