FRENIC-Lift WLM2A - montowany na ścianie lub w szybie dźwigu falownik klasy premium do napędu dźwigów z silnikami synchronicznymi i asynchronicznymi.
Metalowa obudowa zapewnia adekwatną ochronę falownika i współpracujących z nim elementów przy montażu w wymagającym środowisku jakim jest szyb dźwigu.
Znana z LM2A elektronika przetwornicy współpracuje z kompletem wyposażenia tj. stycznik zwierania uzwojeń silnika PM na postoju, dławik redukujący harmoniczne prądu sieciowego oraz stycznik odłączający całość zasilania przy długim postoju oraz podczas prowadzenia prac serwisowych w nadszybiu. Na zamówienie możliwość dostarczenia wersji bez stycznika wejściowego.
Dzięki innowacyjnej konstrukcji obudowy, przetwornica jest we właściwy sposób chłodzona (radiator wysunięty do kanału wentylacyjnego) oraz zabezpieczona przed wilgocią oraz pyłem przenoszonym w szybie.
Bliskość przetwornicy i silnika to szereg zalet:
- krótszy przewód silnikowy to niższy koszt oraz zakłócenia w paśmie radiowym
- dobre chłodzenie czyli zdecydowanie dłuższa żywotność elektroniki
- skrócenie przewodów do monitorowania szczęk hamulca
- możliwość zmniejszenia szafy sterowej, czyli poprawa estetyki
Podstawowe fakty o falownikach FRENIC Lift WLM2A:
- SIL3, HFT=1 co oznacza system bez styczników głównych i drogich modułów bezpieczeństwa
- obsługa silników asynchronicznych z enkoderem oraz bez enkodera na wale
- doskonale sprawdza się z niskoobrotowymi silnikami asynchronicznymi (wciągarki indukcyjne, bezprzekładniowe)
- obsługuje silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (wciągarki bezprzekładniowe PM)
- obsługa wciągarek bezprzekładniowych z enkoderem na obwodzie koła ciernego (np. silniki firmy Kone)
- statyczny „pole tuning" i "auto-tuning" - bez zdejmowania olinowania
- funkcja monitorowania UCM (nazdór mikrowyłączników na hamulcu)
- certyfikowany licznik zmian kierunku dla planowania wymiany lin powlekanych tworzywem oraz pasów
- kontroler prędkości jazdy w uwalnianiu grawitacyjnym
- zjazd awaryjny na UPS lub akumulatorze (minimum 48V) z detekcją kierunku o niższym zapotrzebowaniu na moc
- współpraca ze sterownikiem przez protokół DCP4 i CANopen CiA417 (CAN Lift)
- język polski w panelu LCD
Specyfikacja:
- zakres prądów wyjściowych od 6,1A do 32A (2,2-15kW) dla 3-faz 400V
- częstotliwość PWM regulowana od 5 do 16kHz
- 8 wejść dwustanowych (dowolnie konfigurowalnych)
- przełącznik logiki PNP/NPN
- 4 wyjścia przekaźnikowe (dowolnie konfigurowalne)
- 2 tranzystorowe wyjścia dwustanowe (dowolnie konfigurowalne)
- obsługa enkoderów z protokołami EnDat 2.1 (np. ECN413), BiSS, Hiperface, SSI oraz analogowych Sin/Cos (np. ERN487),
- dwa porty RS485 oraz CAN w standardzie
- możliwość podłączenia wagi kabinowej z sygnałem 4-20mA/0±10V DC (dodatkowa kompensacja momentu startowego)
- 2 tryby oszczędzania energii
- zgodność ze standardami CE (Europa), CSA (USA i Kanada) i EAC (Rosja)
Parametry produktu | Wartości |
---|---|
Główne zastosowanie | Dźwigi osobowe i towarowe |
Funkcjonalność | Bezstycznikowy (STO) Kontrola UCM Licznik zmian kierunku Montaż w szybie, na ścianie Position Mode (CAN, DCP) Uwalnianie grawitacyjne Uwalnianie z chwytaczy Velocity Mode (CAN, DCP) Zjazd awaryjny z UPS Zjazd awaryjny z akumulatorem silniki PM, enkoder na kole silniki asynchroniczne bez enkodera silniki asynchroniczne z enkoderem silniki synchroniczne PM |
Znamionowy prąd wyjściowy [A] | 18,5 |
Napięcie wejściowe [V, Hz] | 3AC 380 .. 480 V, 50/60 Hz |
Orientacyjna moc silnika [kW] | 7,5 |
Wbudowany filtr EMC (EN61800-3: 2004) | Tak |
Prąd przeciążeniowy | 37A (3s) |
Odchyłka napięcia wejściowego | +10 .. -15% |
Asymetria napięcia wejściowego | <2% |
Odchyłka częstotliwości | +5 .. -5% |
Moc wyjściowa [kVA] | 14 |
Znamionowe napięcie wyjściowe (z AVR) [V] | 380 .. 480 |
Prąd wejściowy bez DCR [A] | 23,2 |
Prąd wejściowy z DCR [A] | 14,4 |
Wymagana moc źródła, z DCR, tryb ND [kVA] | 10 |
Znamionowa moc bloku hamowania [kW] | 6 |
Cykl hamowania [%ED] | 50 |
Czas hamowania dla znamionowej mocy [s] | 60 |
Tranzystor hamowania | Wbudowany |
Opornik hamujący | Zewnętrzny |
Minimalna rezystancja opornika ham. [ohm] | 47 |
Sterownik PLC | 1 |
STO - Safe Torque Off | SIL3, HFT=1 |
Wbudowany interfejs kom. | CANOpen CiA417 DCP3, DCP4 Modbus RTU |
Dławik DC (DCR) | Wbudowany |
Normy bezpieczeństwa | IEC/EN61800-5-2: 2007 |
Stopień ochrony (IEC60529) | IP20, UL open type |
Sposób chłodzenia | Wymuszone wentylatorem |
Status | Preferred Active |